ONZE FILOSOFIE

Onze merken zijn gebaseerd op de belangrijkste overtuigingen die ons naamsbekendheid te geven. Ontdek waarom goede voeding en verantwoorde productie het hart van ons bedrijf vormen.

DE WEETABIX GROWERS GROUP

Alle tarwe voor onze Weetabix Biscuit wordt geoogst op minder dan 75 km van onze fabriek in Burton Latimer.

In de afgelopen tien jaar hebben meer dan 350 lokale boeren deelgenomen aan het programma, waarbij elk jaar ongeveer 75.000 ton tarwe werd verbouwd op meer dan 4 miljoen hectare, wat overeenkomt met bijna 3000 voetbalvelden.
Onze Growers Group zorgt ervoor dat alleen de hoogste kwaliteit Britse tarwe in elke kom Weetabix terechtkomt.

VERANTWOORDELIJK IN ELKE FASE

Zorgen voor het platteland
We werken samen met onze boeren om hagen te helpen beschermen aan het begin van het groeiproces.

Goed eten dat u kunt vertrouwen
Weetabix-ontbijtgranen bevatten al minder suiker dan in de richtlijnen van Public Health England voor 2020 is voorgeschreven.

Minder waterverbruik
We streven ernaar ons waterverbruik in 2020 met 20% te verminderen ten opzichte van het verbruik in 2015.

Minimaliseren van afval
Geen afval meer naar de stortplaats gestuurd vanuit productie- en distributievestigingen sinds 2016.

Minimaliseren van de voetafdruk
90% van de verpakkingen is breed te recyclen met een doelstelling van 100% in 2025. Onze belofte aan u: we zullen er altijd naar streven om u het beste te brengen door de dingen op de juiste manier te doen.

DUURZAAMHEID

Weetabix Food Company is een verantwoordelijk bedrijf dat er trots op is dat het sinds 1932 een natie heeft gevoed. We streven ernaar het leven van al onze belanghebbenden te verbeteren op manieren die voor hen belangrijk zijn – of we nu hun ingrediënten kopen, hun ontbijtkom vullen of hen helpen een lonende carrière op te bouwen.

RAPPORT DOWNLOADEN

ONZE MISSIE

We willen een beter ontbijt op twee keer zoveel tafels zetten. We hebben er onze missie van gemaakt om de consument te verwennen met een heerlijk smakend, voedzaam en met passie en uitmuntendheid geproduceerd ontbijt. Het doel van ons bedrijf is om mensen te helpen een beter leven te leiden door betere ontbijten te bieden.

Mensen

Wij zetten ons in om briljante mensen aan te trekken, te behouden en te belonen en hen in staat te stellen het verschil te maken voor Weetabix. We begrijpen dat onze mensen onze grootste troef zijn en daarom hebben we een geweldige werkplek gecreëerd.

Verantwoordelijkheid

We nemen onze verantwoordelijkheden serieus. Daarom minimaliseren we afval, stimuleren we maatschappelijk verantwoorde activiteiten en zorgen we voor een goede voeding.

Voeding

Wij geloven in een betere start van de dag voor onze consumenten. We zullen er dus altijd naar streven om een voedzamer alternatief te bieden.

Partnerschap

We werken nauw samen met onze leveranciers en klanten om op alle niveaus – van individuele telers tot onze grootste detailhandelaar – wederzijds gunstige partnerschappen te vestigen.

Kwaliteit

We hanteren altijd de hoogste normen bij alles wat we doen. Dat is al zo sinds 1932 en zal nooit veranderen.

Rapport over salariskloof tussen mannen en vrouwen

Weetabix gelooft dat onze mensen het verschil maken en het is belangrijk voor ons dat we een cultuur houden waarin de bijdragen van zowel mannen als vrouwen gelijk worden gewaardeerd. We hebben altijd de loopbaanontwikkeling van alle collega’s in ons bedrijf, ongeacht hun geslacht, centraal gesteld en dit blijft een prioriteit voor ons managementteam.

> 2018 Gender Pay Gap Report
> 2019 Gender Pay Gap Report

Naleving en bestuur

Lees hier onze fiscale strategieverklaring voor het Verenigd Koninkrijk.

Goede doelen

Bij Weetabix hebben we twee liefdadigheidspartners – FareShare UK en GroceryAid. We steunen beide goede doelen al jaren. FareShare UK helpt bij de bestrijding van honger en voedselverspilling door goed voedsel te herverdelen, terwijl GroceryAid diegenen in de levensmiddelensector ondersteunt die dat het meest nodig hebben.